eerste stagedag! - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Jeroen - WaarBenJij.nu eerste stagedag! - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Jeroen - WaarBenJij.nu

eerste stagedag!

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

24 April 2014 | Zweden, Linköping

Jaaaa vandaag is het dan echt begonnen. Ik heb mijn eerste stagedag gehad. Het was allemaal beetje raar want er was iemand ziek en mijn begeleider moest invallen bij de dementerende en dat is niet echt handig natuurlijk om daar mee te lopen. Dus ik liep mee met een collega(ze zag er niet verkeerd uit trouwens^^ sorry mam, opa en oma!). Die wist dat ik uit nederland kwam. Een andere collega zat elke keer al zweeds tegen me te praten en steeds als ik wat wilde zeggen liep ze weg. Dus op een gegeven moment zei ik, ik versta je niet hoor. Toen schoot ze in de lach en zei ze OOWWWW je bent de uitwisselingsstudent uit nederland. Dat was wel grappig. Ze willen daar niet graag engels praten dus dat maakt het erg lastig, er is 1 bewoner die engels praat en die neemt het voor mij op die regelt alles wel. Erg leuk om mee te maken.

Ze hebben op de afdeling waar ik loop 3 revalidatie plaatsen, 4 shortstay plekken en 3 verblijfsappartementen. Dus het is erg verschillend en dat maakt het leuk. De bewoners willen me maar al te graag zweeds leren en het gaat al aardig de goede kant op. Het eerste woord dat ze met leerde was `rast` dit betekent pauze. Erg belangrijk natuurlijk.

Later kwam mijn begeleider Johan langs. Een beer van een man(31). Hij bezoekt nederland regelmatig voor hardcore/hardstyle feesten dus dat is wel leuk. Hij heeft mij een rondleiding gegeven over alle afdelingen. Het is eigenlijk vrijwel hetzelfde als in nederland dat is wel leuk om te zien. Je merkt bij hem ook dat hij engels moeilijk vind maar samen kwamen we er wel uit.

Ik heb vandaag ook eten gekookt voor Sandra en Sandra, ik hoop dat ze het lekker vinden ze komen beide pas rond 8e thuis dusja dat antwoord volgt nog.

Morgen heb ik weer een dagdienst dan loop ik de hele dag met Johan mee, tenminste engels om mij heen! Van het weekend ga ik te stappen met Sandra en haar vrienden oftewel het is echt genieten hierzo.

Groetjes!!..

  • 24 April 2014 - 21:36

    Annet:

    hoi Jeroen leuk je zo te volgen op je stage. Als je straks terug bent praat je net zoals de Zweedse kok van de muppetsshow. Skoediemoerie sneutje knäckebrödje

  • 25 April 2014 - 10:43

    Simone:

    Goed bezig! Misschien kan je later Johan wel mee nemen naar een feest :D

    Wat had je gegeten?

  • 25 April 2014 - 20:06

    Jeroen :

    Hahaha eigenlijk erg simpel macaroni met kip en heel veel vers gesneden groente! Jaaaa echt leuk daar hebben we het nu ook wel veel over.. is wel grappig hij heeft ok kei groot op zijn rug hardcore 4 life staan bizar eigenlijk!. En jaaa genieten!

  • 25 April 2014 - 20:06

    Jeroen :

    Hahaha eigenlijk erg simpel macaroni met kip en heel veel vers gesneden groente! Jaaaa echt leuk daar hebben we het nu ook wel veel over.. is wel grappig hij heeft ok kei groot op zijn rug hardcore 4 life staan bizar eigenlijk!. En jaaa genieten!

  • 27 April 2014 - 21:33

    Trudy:

    Jeeee Jeroen! Wat een leuke verhalen. En ik maar denken dat het nog koud zou zijn daar..... Ik kijk uit naar je volgende verhaal! Nog veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Zoals jullie weten ben ik voor 5 weken in zweden om stage te lopen op een revalidatie afdeling in Linköping!

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 5800

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 24 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: