Laatste weeek - Reisverslag uit Vreta Kloster, Zweden van Jeroen - WaarBenJij.nu Laatste weeek - Reisverslag uit Vreta Kloster, Zweden van Jeroen - WaarBenJij.nu

Laatste weeek

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

19 Mei 2014 | Zweden, Vreta Kloster

Er is veel gebeurt in mijn 4de week hierzo. Woensdag ben ik met de klas van Sandra naar Stockholm geweest. we moesten om 7 uur op school zijn en dan gingen we met de bus naar stockholm. Dolle boel natuurlijk 2 klassen om 7 uur sochtends.. Wat mij opviel iedereen was ruim optijd en 715 vertrokken we naar stockholm. In nederland heb je meestal wel iemand die later is.... Het was een leuke reis, veel nieuwe mensen leren kennen en een ouderwetse busreis gehad. Ik genoot erg van de natuur. Vele rotsgebieden en uitgestrekte bossen gezien.

Eenmaal aangekomen in stockholm hadden we een lezing over HIV/AIDS.van 10.00 tot 12.00 een lange zit dus. Hier kon ik vrij weinig van verstaan want die vrouw praatte aardig snel. Maar sommige dingen kan je altijd wel begrijpen. Natuurlijk is het grappen en dollen als het over seks enz gaat.

Eenmaal klaar hadden we tot 1730 vrije tijd. Dat was leuk. We waren met 4 jongens op stap gegaan en gewoon de toerist gespeeld. Een terrasje gepakt. Naar het parlements gebouw geweest, het koningshuis gezien. Hij kwam net naar buiten er was al veel politie en roering dus dat was ook weer gezellig. We hebben eigenlijk gewoon lekker rond geslenterd door stockholm... Tjeeee wat is die stad groot. om 1800 hadden we een toneelstuk in een heel mooi en groot theater Dramaten genaamd. Een heel leuk en energierijk stuk. Verstond er weer vrij weinig van maarja... Als hij in Nederland zou komen zou ik er nog wel een keertje heen gaan. Het stuk ging over Mozart, ik ben de naam zo 123 even kwijt. Het was wel grappig want de jongens naast mij vonden er niet zoveel aan denk ik en waren beide in slaap gevallen!. Toen het stuk af was konden we alweer naar huis. Dat was zo rond 2130 dus dat was ook wel weer lekker.

Donderdag moest ik weer werken. Het was wel zwaar want ik was 0100 thuis vanuit Stockholm en ik moest om 0700 weer werken. Ach een keertje kan wel. Na het werk om 1330 heb ik snel de bus gepakt en ben ik naar het station gegaan want ik ging naar Mariestad Elin opzoeken een vriendin waarmee ik gewerkt heb in Bulgarije. Dat was ook weer een uitdaging. In een ander land een treinticket kopen..... Alles gaat op naam daar en het is erg luxe. Stopcontact enz zat allemaal in de trein haha!. Eenmaal daar aangekomen was het heel gezellig ze rende op me af.. Erg romantisch haha!! Heel veel gepraat en terug gedacht aan Sunnybeach. We hebben fotos terug gekeken en haar moeder had heerlijk gekookt. De volgende dag kwam moest ze naar de tandarts waar ze dood bang voor is. Dus ik zat met mijn goede gedrag haar handje vast te houden terwijl de tandarts bezig was. Toen ze klaar was gingen we samen met een vriendin van haar richting een plek waar hun altijd zitten in de zomer. Een erg mooi plekje op een eilandje. Het was erg groot, en een mooi uitzicht over de zee.

Er waren allemaal slangenhollen en Elandendollen en afgekloven bomen. Oftewel een gebied rijk aan dieren....

De trein terug gepakt rond 1900 en ik was rond 2145 weer in Linköping. De stad ingeweest want ja ik was nog niet moe genoeg. Was ook weer gezellig. Zaterdag hadden we een suprise partij voor een vriend van ons. dat was erg gezellig want er kwamen vrienden van hem van de andere kant van Zweden vandaan.

Stage gaat allemaal prima en het is leuk om de mensen een beetje beter te leren kenne. Het is erg jammer dat het wel rustig is op de afdeling en soms voel ik me een beetje overbodig((logisch óok)...

Laatste weekje is nu ingegaan en ga nu lekker genieten. Ik ga weer aan de bak op stage!.
Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Zoals jullie weten ben ik voor 5 weken in zweden om stage te lopen op een revalidatie afdeling in Linköping!

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 835
Totaal aantal bezoekers 5785

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 24 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: