15 dagen! - Reisverslag uit Vreta Kloster, Zweden van Jeroen - WaarBenJij.nu 15 dagen! - Reisverslag uit Vreta Kloster, Zweden van Jeroen - WaarBenJij.nu

15 dagen!

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

03 Mei 2014 | Zweden, Vreta Kloster

Hallooo,,,

30 april is het een nationale feestdag hierzo valborg genaamd. De viering van de zomer. Komt het hele dorp bij elkaar en luisteren ze naar liedjes en gedichten over de zomer(niet erg veel aan maarja) en steken ze een kampvuur aan. De dochter van Sandra, May moest een gedichtje voor lezen dat was wel leuk om te zien!.
Daarna ben ik richting Johan mijn begeleider gegaan om bij hem en zijn vrienden te zitten en uit te gaan. Want het was Valborg en dat moest gevierd worden. Nou ik kan je zeggen ze drinken als hollanders!.... Erg genoten.. en uitgeweest in een club genaamd Sliver.... veel gekke fotos gemaakt zijn te zien op FB zijn niet allemaal voor herhaling vatbaar haha!.

Daarvan flink uitgebrakt en gewoon lekker een dag niks gedaan en uitgerust want de dag erna moest ik weer naar stage. Het begint leuker en interessanter te worden want ik krijg meer contact met de bewoners en ze beginnen mij ook meer te vragen. En de collega's praten ineens ook engels! Erg gezellig wordt het nu,,, Ik kan nu af en toe zelfs vragen beantwoorden van visite van de bewoners... Ook al lache mijn collega`s mij dan uit vanwege mijn geweldige zweeds...

Ook de sportschool wordt nu bezocht,, is wel even bikkelen want degene waarmee ik heen ga is een echte beul... niet leuk soms!... maar hebben gewoon veel plezier..

Ben nu bezig om te kijken of ik een bezoekje kan plegen aan stockholm. De klas waar Sandra in zit gaat daar binnenkort heen dus ik ga vragen of ik mee kan. Dat zou natuurlijk erg leuk zijn!. Verder gaat het hier allemaal zijn gangetje. Ik werk minstens 32 uur per week en dat begin ik nu wel te voelen. Johan werkt 100% en de diensten zijn daar erg raar. Soms van 1 tot 9 en de volgende dag van 7 tot 20...en dan van 1330 tot 1630 pauze ik heb gevraagd of ik dat niet hoef te doen omdat ik dan zolang moet wachten dit was gelukkig goed. Johan is erg relaxt en geeft ook aan van Ja misschien kan je beneden meekijken bij de wondzorg of meegaan met de fysiotherapie of mee naar het ziekenhuis. Ik maak ruim genoeg uren dus misschien kan ik wat dagen vrij nemen en meer van Zweden gaan bekijken.


  • 03 Mei 2014 - 19:14

    Simone:

    Wat een pracht verhaal weer!
    Fijn dat je genoeg uren maakt, dan kan je ook nog een beetje op avontuur daar.. leuk leuk.
    Hoe vindt Sandra het bij jullie? (Jonge Sandra dan he!)

  • 03 Mei 2014 - 19:15

    Jeroen :

    Hoe bedoel je?

  • 03 Mei 2014 - 19:59

    Lonneke:

    het zou natuurlijk top zijn als je mee kan naar Stockholm. Ga je dan je Viking vriendinnen bezoeken ? smile....

  • 03 Mei 2014 - 20:05

    Jeroen :

    Jaa dat is natuurlijk wel de bedoeling

  • 05 Mei 2014 - 19:44

    Margreet:

    Ha die Jeroen, eindelijk een berichtje uit het zuiden! We zijn toch nog 4e geworden, hoera!!! Dus volgend jaar maar weer een nieuwe poging voor het kampioenschap...... Veel plezier daar, veel groetjes van Beentjes@co

  • 06 Mei 2014 - 09:37

    Jeroen:

    Jaa natuurlijk is PSV gewoon 4e geworden... Heb alles netjes gevolgd hier in zweden... je ziet maar weer alleen top ploegen winnen ook hun laatste wedstrijd!"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Zoals jullie weten ben ik voor 5 weken in zweden om stage te lopen op een revalidatie afdeling in Linköping!

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 5786

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 24 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: